Po licznych podróżach po świecie z zespołami teatralnymi przejął w Warszawie kierownictwo muzyczne małych scen żydowskich, dla których pracował już wcześniej razem z autorem librett M. Brodersonem2.
W getcie pracował w Domu Kultury (vide Dom kultury) jako dyrygent muzyki lekkiej i kompozytor pieśni rewiowych.
Dyrygent orkiestry w teatrze żydowskim Scala w Łodzi oraz w teatrach żydowskich w Warszawie. Od 1928 r. pełnił funkcję kierownika muzycznego w teatrze Ararat w Łodzi, gdzie zetknął się z M. Brodersonem. Przed wojną wraz z rodziną mieszkał przy ul. Gdańskiej 20, natomiast w getcie zamieszkał przy ul. Krawieckiej 16.
W 1943 r. mieszkał przy Pieprzowej 4 i pracował w Komisji Przewarstwowień (ul. Franciszkańska 27) jako inspektor.
W marcu 1944 r. był rzeczoznawcą podczas przymusowej akcji skupu instrumentów muzycznych. W sierpniu 1944 r. podczas likwidacji łódzkiego getta, został wywieziony do KL Auschwitz, a stamtąd do Gliwic, do jednego z podobozów pracy. Według świadectwa współwięźnia, został zamordowany przez pijanego lagerältestera.
Przypisy
2 Mojżesz Broderson (1890-1956) – poeta, malarz i rysownik, główna postać żydow- skiej awangardy okresu międzywojennego. Od 1918 r. mieszkał w Łodzi, gdzie zaczął wydawać pierwsze ekspresjonistyczne czasopismo żydowskie – „Jung Idysz”. Był współzałożycielem grupy literackiej pod tą samą nazwą, propagującą poszukiwanie na- rodowej sztuki żydowskiej. W 1922 r. zainicjował powstanie teatru marionetek „Chad gadje”, a w 1927 r. – Łódzkiego Żydowskiego Rewiowo-Kameralnego Teatru „Ararat”.