Charakterystycznym elementem tego projektu jest brak informacji o danych namalowanego dziecka (jeżeli znane są personalia dziecka) oraz brak tabliczki z wyjaśnieniem przekazu artystycznego projektu. Początkowo nie upamiętniano konkretnych osób, wizerunki dzieci były odtwarzane z fotografii archiwalnych. Pomysłodawcy chcieli w ten sposób sprowokować odbiorcę do refleksji oraz poszukiwania dalszych informacji. Sylwetki dzieci ukazano naturalnej wielkości.
W 2012 r. powstały pierwsze trzy malowidła przedstawiające anonimowych chłopców żydowskich oraz kolejne trzy – przedstawiające więźniów obozu dla dzieci polskich. Rok później Piotr Saul namalował Abrama Cytryna (vide). Muralem upamiętniono także 70. rocznicę śmierci Dawida Sierakowiaka (vide), młodego dokumentalisty z czasów okupacji niemieckiej.
Murale lokalizowane są na obszarze zajmowanym przez getto łódzkie, w przypadku więźniów obozu dla dzieci polskich na terenie tegoż, dzieci romskich w kwartale byłego „obozu cygańskiego”.
Ostatnie murale powstały w 2018 r. i razem jest ich 30 (w tym dwa przedstawiające dzieci romskie oraz dziesięć wizerunków dzieci polskich – dziewięć na Bałutach i jeden w Białej w pobliżu Dzierżąznej).